Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Moryniu
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego

Podstawa prawna: art. 24 ustawy z dnia 24 września 2018 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r., poz. 1382 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r., poz. 2411), część II załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.).

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Wypełniony formularz "ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO / NOTIFICATION OF A CHANGE OF PERMANENT RESIDENCE" lub "ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO / NOTIFICATION OF A CHANGE OF TEMPORARY RESIDENCE" (odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka) [POBIERZ DRUK]. Formularz w formie dokumentu elektronicznego – patrz uwagi pkt 5.
  2. Do wglądu:
    • dowód osobisty lub paszport,
    • W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
    • pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania [POBIERZ DRUK],
    • dowód osobisty lub paszport pełnomocnika.

II. OPŁATY:

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu z pobytu stałego lub czasowego - 17,00 zł.
Opłatę można uiścić gotówką w trakcie dokonania czynności lub przelewem na numer rachunku bankowego Gminy Moryń  80 9370 1046 0300 0648 2003 0007.
Do wniosku [POBIERZ DRUK] o wydanie zaświadczenia należy dołączyć dowód wpłaty.

III. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Od ręki. Organ dokonujący wymeldowania wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o wymeldowaniu.

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Stanowisko ds. obywatelskich (OB).

V. TRYB ODWOŁAWCZY:

Nie przysługuje.

VI. UWAGI:

1. Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu zobowiązana jest wymeldować się.

2. Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu.

3. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

4.Wymeldowania można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.

5.Formularz w formie dokumentu elektronicznego może być złożony przez osobę posiadającą numer PESEL. W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika należy dołączyć pełnomocnictwo. Przy procedurze elektronicznej wymagany jest profil zaufany.
Przy procedurze elektronicznej wymagany jest profil zaufany.

Dostęp do formularza elektronicznego:

  1. Wymeldowanie z pobytu stałego
  2. Wymeldowanie z pobytu czasowego

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Maciej Molenda 05-07-2019 11:44
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 05-07-2019
Ostatnia aktualizacja: - 05-07-2019 11:44