Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Moryniu
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Zgłoszenie urodzenia dziecka

Zgłoszenie urodzenia dziecka

 

 

Wymagane dokumenty

Zgłoszenia dziecka żywego należy dokonać w ciągu 21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia dziecka (w przypadku urodzenia dziecka martwego - 3 dni), przedkładając jednocześnie następujące dokumenty:

a) dowód osobisty lub paszport - do wglądu;

b) odpis skrócony aktu małżeństwa (Nie ma wymogu przedkładania odpisu aktu małżeństwa. Jeżeli związek małżeński zawarty został poza Poznaniem a Zgłaszający urodzenie posiada odpis, prosimy o jego zabranie).

W przypadkach urodzenia dziecka, którego rodzice nie pozostają w związku małżeńskim proszę o zapoznanie się ze sprawą "Uznanie ojcostwa".

Podstawą sporządzenia aktu urodzenia jest karta urodzenia oraz protokół zgłoszenia urodzenia.

Opłaty

Sporządzenie aktu urodzenia jest wolne od opłat.

Termin i sposób załatwienia

Sporządzenie aktu urodzenia dziecka następuje niezwłocznie.

Po sporządzeniu aktu urodzenia wydawany jest 1 odpis skrócony  aktu urodzenia oraz powiadomienie o nadaniu numeru PESEL.

Podstawa prawna

- Art. 52 i następne ustawy z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014r. poz. 1741 ze zmianami),- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2014r. Poz. 1628 ze zm.)

Inne informacje

Zgłoszenia urodzenia dziecka dokonują:

  • ojciec albo matka, posiadający pełną zdolność do czynności prawnych,
  • przedstawiciel ustawowy lub opiekun matki,
  • pełnomocnik

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Maciej Molenda 25-05-2016 08:49
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Bogusława Klęczar 25-05-2016
Ostatnia aktualizacja: - 25-05-2016 08:49